En arrivent en France! - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu En arrivent en France! - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu

En arrivent en France!

Door: Quirinne

Blijf op de hoogte en volg Quirinne

04 Juli 2015 | Frankrijk, Privas

Vanmorgen ben ik na een verschrikkelijk lange (en slapeloze) reis van ca. 20 uur aangekomen in Privas. Gelukkig was ik niet de enige zomerjobber sur la route! Tijdens de overstap al even een voorproefje gehad van de MEGA insecten hier en de eerste flinke beet op mijn been is een feit- waardoor ik natuurlijk mezelf eerst in wilde smeren met anti-insectenspul en alsof het niet erger kon ook nog eens de bus miste en later dan het afgesproken tijdstip aan kwam. Ik was erop voorbereid dat het desondanks nog wel even kon duren voordat ik bij de bushalte opgehaald zou worden (Zuid-Europeanen nemen het niet zo nauw met de tijd ;-)) maar ik was nog geen minuut uit de bus of mijn lift naar de camping stond al klaar. Top! Na de typisch Franse autorit van 100 km/u over smalle bergweggetjes eenmaal aangekomen op de camping een snelle rondleiding gekregen van de campingbazin- en wat een lieve mensen hier. Ik mocht gezellig mee eten in de middag, en ook al is er nogal sprake van een behoorlijke taalbarrière (mijn eerste blunders zijn al gemaakt) heb ik met ze afgesproken zo min mogelijk in het Engels te spreken zodat dit hopelijk snel verholpen is. En. Leer. Het. Tutoyeren. Zonder. Toestemming. Af. .....Zucht..... Verder zal ik naast de miniclub etc. in de ochtend in de middag- en avonduren helpen met het serveren in de bar, en maandag begint mijn programma. Nog lekker een extra dagje vrij (of terwijl van alles voorbereiden) dus!!!

À bientôt!



  • 05 Juli 2015 - 16:07

    Bianca:

    Nou meid heel veel succes met alle voorbereidingen. En vooral veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirinne

Ik ben Quirinne, 18 jaar oud en ga deze zomer werken als animatrice op een camping in Zuid-Frankrijk. Ik houd een blog bij om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn avonturen!

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 5032

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: