Dagen rondom le quatorze juillet! - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu Dagen rondom le quatorze juillet! - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu

Dagen rondom le quatorze juillet!

Door: Quirinne

Blijf op de hoogte en volg Quirinne

15 Juli 2015 | Frankrijk, Privas

Zo, laten we maar eens beginnen met het 'gevreesde' pétanque toernooi van afgelopen zondag. Was zoals gewoonlijk weer nergens voor nodig. De lieve Franse kindjes hebben het mij met plezier geleerd en dat is zo de hele avond doorgegaan! En ik als beginner had ook nog eens het eerste potje gewonnen ;-). Maandag in de avond opnieuw tot de conclusie gekomen dat horecawerk niks voor mij is. Wist ik al want op mijn eerste stagedag op IAS destijds gelijk een dienblad over iemand heen laten vallen. Zó erg was het deze keer niet maar het was nog steeds niet fantastisch (mensen te veel of te weinig geld teruggeven, bestellingen in het Frans niet begrijpen etc). Gelukkig is dat mijn werk niet en hoeft het restaurant maar één keer per week. Gisteren was het de nationale feestdag in Frankrijk, le quatorze juillet! Op zich niet veel van meegemaakt want té afgelegen. In de middag naar de geitenboerderij, gelukkig hoefde we niet te wandelen maar waren we er met 5 minuutjes met de auto (waarom wil je dan een omweg van 456 km maken door de bergen?!!). Het was nu wél leuk- want ik had 7 liter citronella op mij gesmeerd zodat ik niet wederom mijn hele been dik en bloedend had van al die stekende beesten daar. De producten die we mochten proeven waren heerlijk!! In de avond mee gevraagd door de Fransen naar het vuurwerk- super mooi en eindelijk iets van de omgeving gezien! Ja dat was dan mijn eerste keer weg van de camping haha. Toch verveel ik me soms een beetje. Ik zou graag wat vaker van de camping afgaan omdat ik het zwembad nu ook wel een keer gezien heb. Maar dat kan tot op heden dus nog niet. Wil graag een keer gaan kanoën in Les Ollières maar de wandeling erheen is te gevaarlijk (geen berm lang de weg waar super hard gereden wordt) en lang. Dat is tevens de enige weg om van de camping af te komen dus niet echt een optie. Verder mijn eerste douche gehad tijdens het spel vanochtend (de Franse kindjes konden niet zo goed tegen hun verlies van de Nederlanders!) en is mijn avondprogramma van morgen ook in het water gevallen (nadat ik ein-de-lijk voldoende ouders had gevonden die wilden helpen bij het spel) want er komt ineens een tovenaar een act opvoeren (wat ik natuurlijk vandaag pas hoorde). Ach ja Frankrijk..... ;-)

Bisous!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirinne

Ik ben Quirinne, 18 jaar oud en ga deze zomer werken als animatrice op een camping in Zuid-Frankrijk. Ik houd een blog bij om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn avonturen!

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5030

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: