Circus Hoeplakee - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu Circus Hoeplakee - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu

Circus Hoeplakee

Door: Quiriquiriquiriiiiinne

Blijf op de hoogte en volg Quirinne

26 Juli 2015 | Frankrijk, Privas

Het is vrijdagavond 24 juli en ik heb zojuist binnen de 3 kwartier van het oefenen een super toffe en leuke musical neergezet met de miniclub kids! Wat een ontzettend schattig gezicht. Momenteel lig ik alweer heerlijk in mijn bed want morgen gaat (op mijn vrije dag) de wekker weer vroeg voor een ochtendje kanoën! Super surexcitée! En het regent. Alweer. Heel hard. Toen ik zojuist van de miniclub weg liep was het droog en 300m later aangekomen bij de bungalow was ik compleet doorweekt. Gelukkig slaap ik nog een nachtje hier en niet in mijn carava, hoewel hij nu wel weer 'gerepareerd' is. We gaan het zien morgenvroeg! Mijn presenteer-skills kunnen trouwens nog wel een lesje gebruiken want ik was tijdens de aankondiging de naam van ons circus alweer vergeten. Stond ik daar met mijn mond vol tanden voor het publiek. Het was vast een komisch gezicht, want hoe ik mezelf eruit heb gered weet ik al niet meer, maar na afloop werd er door iemand gegrapt dat ik misschien beter zelf een clownsact in het circus had kunnen opvoeren. Ik had mezelf blijkbaar weer eens erg grappig gevonden (gebeurt nóóóóóóit joh!). En hoewel ik nog geen tijd heb gehad om een nieuw programma voor te bereiden én nieuwe minidisco nummers te oefenen ga ik morgen gewoon lekker niks doen. Vandaag heb ik (mede dankzij de musical) 12 uur non-stop gewerkt en ik ben moe, maar voldaan! Lekker genieten van de laatste nacht in een normaal (droog) bed en een waterdicht plafond. Hoewel ik het hier ook niet helemaal vertrouw omdat het dus ook al door het plafond van het restaurant heen regende. Momenteel verlang ik erg naar mijn eigen bed waar ik met mijn hoofd boven het raam slaap en wanneer het regent, de druppels op mijn hoofd voel, me omdraai, raam dicht doe en gerust verder slaap. Hier pieker ik 's nachts inmiddels gewoon over hoe ik de volgende dag wakker ga worden in een stinkende, waterige puinzooi. Nog 31 nachtjes slapen en ik ben er weer!

Zaterdag 24 juli 23:00

Dit wordt mijn nieuwe manier van bloggen. Elke avond in bed schrijf ik wat voor mezelf als een 'dagboek' en plaats het na een aantal dagen als een blog. Wat een super toffe vrije dag vandaag! Vanochtend heerlijk 20 km gekanoed! Heerlijk tussen aanhalingstekens want het was wel erg zwaar. Er stond een behoorlijke wind en het water was erg laag waardoor ik om de 100 meter goed vast zat tussen de rotsen. En ik had slippers aan. Gevolg: héle knieën kapot van ál die keren uitglijden op de rotsen. Zelfs mijn slippers nog een aantal keer verloren en met die stroming was dat kanoën alsof je leven er vanaf hing! Maar, het was het waard! Super mooie tocht en morgen heb ik zeker weten flinke spierpijn. Leuke bijkomst: ik verwachtte gewoon de volle pond te moeten betalen maar toen ik zei dat ik op Le Chambourlas werkte mocht ik gratis mee! In de middag zoals ik in mijn stukje van gister al had geschreven, heerlijk geluierd aan het zwembad. Vanavond was Le Magicien er weer- met jammer genoeg dezelfde show als vorige week. Bééétje lame wel. Maar de kinderen blijven me verassen! Gedurende de hele show zaten er 2 ontzettend schattige meisjes van 4 op mijn schoot waarvan er één na elk trucje me vertelde hoe lief ze me wel niet vond. Aan het eind van de show zei ze: 'Weet je hoe lief ik jou vind? Tot de maan en weer terug.' Mijn hart smolt!!!! Beter had ik mijn dag niet kunnen eindigen. Helaas heb ik nog helemaal in de wolken van de lieve kindjes beloofd om morgen vóór de aquagym nog mee te gaan hardlopen in de bergen. Met de Fransen- die hier denk ik wel op geoefend zijn. Hier ga ik morgen (met al die spierpijn van het kanoën erbij) waarschijnlijk heel veel spijt van krijgen. Gauw slapen, hopelijk nu in de caravan (die overigens helemaal droog is gebleven na de bui van gisternacht, chapeau voor de reparateurs!!!!) weer net zo goed als de afgelopen dagen in de bungalow.

Bonne nuit à tous! Slaap lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirinne

Ik ben Quirinne, 18 jaar oud en ga deze zomer werken als animatrice op een camping in Zuid-Frankrijk. Ik houd een blog bij om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn avonturen!

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5023

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: