Le magicien - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu Le magicien - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu

Le magicien

Door: Quirinne

Blijf op de hoogte en volg Quirinne

19 Juli 2015 | Frankrijk, Privas

Gisteren werd ik er door papa aan herinnerd dat het alweer zaterdag was en ik al sinds woensdag geen blog meer had geschreven. Dus vandaag, zondag, zal ik er maar weer een plaatsen- hoewel 4 dagen niet natuurlijk niet echt lang is maar vergeleken met hoe vaak ik voorheen blogde wel.

Donderdag ben ik de dag weer begonnen met wederom een rustige aquagym sessie. Daarna kon het feest beginnen want.. verf de animatrice! De kinderen vonden het geweldig en ik werd o.a. toegetakeld met een gebroken arm, 'clownsgezicht' en een arm die verliefd was op een ezel (fantasie hebben ze wel!). Zelfs de kleinsten deden mee en hebben van mijn benen een waar actionpainting kunstwerk gemaakt. In de avond was er een magicien op de camping geweest. Ik had bíjna alle trucjes wel door, tot ik zelf aan de beurt was (natúúrlijk kwam ik aan de beurt, ze konden ze animatrice niet missen!). Ik moest een briefje van 50 euro signeren en daarna zélf in de fik steken. Wat gegoochel later kwam het briefje uit een dichte citroen?!!! Ik snapte er (nog steeds niet) niks van, hij heeft alles voor mijn ogen gedaan en geen tijd gehad om het briefje uit het verbrande zakje te halen omdat ik hem zelf aan had gestoken..

Verder hebben we vrijdag avond het dierenspel gespeeld waarmee ik ondanks we niet de camping zelf op zijn geweest, een aantal vijanden heb gemaakt hihihihihihi (overenthousiaste kinderen om kwart over 10 in de avond). Gelukkig duurde het spel maar tien minuten omdat de Franse kinderen niet wilden luisteren naar hun leider, de leider er geïrriteerd mee stopte en daardoor het hele spel verkeerd speelden. Wat de Nederlanders tot winnaar maakte natuurlijk. Competitief zijn ze zeker- want dit was volgens hun 'sabotage' ten top. Een goed voorbeeld van eigen schuld dikke bult!

Gisteren heb ik weer een vrije dag gehad waar ik deze week wél echt aan toe was. In de ochtend ben ik met een Nederlands stel en een súper lief Frozen-zingend meisje naar Privas en o.a. de Hypermarché geweest. Eindelijk iets wat mijn 'saaie' dagen een beetje brak! Omdat het ook voor het eerst slecht weer was (lees: 30 graden en bewolking maar in mijn beleving te 'koud' om te gaan zwemmen) maar een flinke siësta gehouden van 5 uur- want sommige kinderen begrijpen ook niet helemaal dat ik ook eens een dagje vrij heb ;-).

Tot slot was de aquagym vanmorgen een KEI groot succes!! Bijna het hele zwembad vol en zelf begin ik het ook steeds leuker te vinden! Vanmiddag nog een bardienstje en een pétanque spelletje en dan zit de tweede week er al weer op.

ik begin wel steeds meer heimwee te krijgen naar Nederland. Ik denk dat ik daarom ook wat minder blog- bij elke blog denk ik té veel na over wat iedereen 1200 km verderop aan het doen is. Daarnaast mis ik veel verjaarden van mensen die belangrijk voor mij zijn en waar ik natuurlijk graag bij had willen zijn. Lieve Sem, gefeliciteerd met je verjaardag en tot vanavond op Skype!! <3

XXX-jes Qtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirinne

Ik ben Quirinne, 18 jaar oud en ga deze zomer werken als animatrice op een camping in Zuid-Frankrijk. Ik houd een blog bij om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn avonturen!

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5036

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: