Il fait froid - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu Il fait froid - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu

Il fait froid

Door: Quirinne

Blijf op de hoogte en volg Quirinne

30 Juli 2015 | Frankrijk, Privas

Zondagavond 26 juli 22:30

BED! Weer een leuke, spierpijnvrije, dag achter de rug. Had ik niet verwacht na al die zware kilometers van gisteren! Vanochtend met mijn slaapkop nog hardgelopen door de bergen. Het was één van de uitgestippelde wandelroutes, dus niet op elk stuk was het echt veilig om te rennen omdat er niet altijd een pad was- maar ook gewoon bos. Was wel leuk, dinsdag gaan we weer! ;-) Mijn doel is voor het eind van de vakantie een van de routes uit te kunnen rennen haha (op stukken die dat toelaten dan). Vandaag weer afscheid moeten nemen van de liefste kindjes. In één weekend is mijn halve miniclub vertrokken, allemaal mensen die hier inmiddels net zo lang zaten als ik en waar ik al vanaf dag 1 mee ben opgetrokken. Dus vanmiddag in mijn vrije tijd nog maar even lekker getut met de meisjes en zelfs een afscheidscadeautje gekregen: een doos balisto's. Omdat ik die zo lekker vond. Haha! Helemaal ingepakt in super mooie glitter tekeningen van de meisjes. In de avond had na een half potje niemand meer zin om pétanque te spelen, inclusief mezelf, want ik vind het ontzettend saai worden. Vooral als het MOET. Dus de Franse kinderen het begrip dubsmash uitgelegd, wat de rest van de avond voor hilarische foto's en filmpjes heeft gezorgd. En hoewel ik het in de eerste dagen nog best lastig vond om mijn draai te vinden, en nog regelmatig dacht: 'mon dieu waar ben ik aan begonnen' begin ik het steeds leuker te vinden hier en de tijd vlieg voorbij! Over twee dagen alweer op de helft!

Maandag 27 juli 2014
Slechte zaak. Gisteren in een Brits gezin gearriveerd op de camping en ik was zowaar verheugd om weer eens Engels te kunnen spreken. En het kon, alle 4 kindjes kwamen vandaag vishengels knutselen in de miniclub. Over de hele camping rennen er nu kinderen rond met een vrolijk gekleurde vis aan hun stok, haha. Maar joh mijn Engels!!!!! Na Tunisië sprak ik het vloeiend en nu heb ik volgens mij onbewust de Frengelse taal gecreëerd, want ik ben officieel onverstaanbaar. Maar dan ook echt. Continu spreek ik kinderen aan in de verkeerde taal of switch halverwege mijn uitleg naar andere woorden. En ondertussen maakt mijn Oosterse accent ook al plaats voor het Zuiderlijke, of terwijl de zachte G en andere Vlaamse trekjes. De voormorgen in plaats van de ochtend, het is 25 minuten voor 3, voilà, allé of alors. Elk extra Frans woord dat ik leer gaat ten koste van een Engels woord- wat uit komt op een mix van de twee. Ook is het afgelopen dagen erg koud hier. Nouja, koud.. Het is nog steeds 26 graden maar al die bewolking zorgt er voor dat ik al 2 dagen in een dikke trui rond loop en er erg veel spijt van heb dat ik zonder jas van huis ben vertrokken..

Woensdag 29 juli 19:00

Wat een weer weer. Hele dag weer regen en kou gehad. Afgelopen dagen niks kunnen schrijven, want aangezien ik vorige week toch ingeloot bleek te zijn voor Voeding en Diëtetiek (terwijl ik hiervan had afgezien) de switch van het VAVO naar de Hogeschool maar gemaakt. Een hoop geregel en een omgeboekte terugreis verder ben ik nu twee dagen eerder thuis, dus vandaag al ruim over de helft. Afijn, ik hóóp dat het zo droog wordt en ik nog minidisco kan doen. Vanmiddag 6 nieuwe dansjes geleerd- en dat wil ik niet voor niets hebben gedaan! En om op te warmen natuurlijk, daar kun je hier geen douche voor nemen want die staat standaard op een lauwe temperatuur. Heel fijn wanneer het warm is, maar de afgelopen dagen heb ik met tegenzin naar het sanitairgebouw moeten lopen. Koud!

20:30

Ondanks kou en regen was de minidisco toch druk bezocht! Volgens mij houdt die kindjes niks tegen. Zelfs een minidisco afterparty gehouden met o.a. Frozen waarbij een ander meisje de rol van de animatrice op zich nam en de andere kindjes liet dansen. Volgens mij is mijn werk gedaan hier ;-)

23:45

Méééérde, net een gezellig Frans verjaardagsfeestje gehad. Heel leuk maar helaas moest ik mezelf dwingen om op tijd weg te gaan wánt morgen moet ik alweer vroeg naast mijn bed staan voor de aquagym. Hoop dat ik uit bed te sleuren ben. Bonne nuit!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirinne

Ik ben Quirinne, 18 jaar oud en ga deze zomer werken als animatrice op een camping in Zuid-Frankrijk. Ik houd een blog bij om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn avonturen!

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5038

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: