De laatste weekjes - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu De laatste weekjes - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Quirinne Gierkink - WaarBenJij.nu

De laatste weekjes

Door: Quirinne

Blijf op de hoogte en volg Quirinne

15 Augustus 2015 | Frankrijk, Privas

Dinsdag 11 Augustus

22:40
Ik heb al een tijdje (wat zeg ik, twee weken) niet meer geblogd. Wel dagelijks wat geschreven, maar veelal hetzelfde en toen ik het zojuist terug las vond ik mezelf een ongelooflijke zeur. Dus, in de hervatting! De afgelopen week is er veel gebeurd. Een doktersbezoek hier, en een ziekenhuisbezoek daar omdat ik zo nodig uit moest glijden in de bergen. Hoewel ik tot vandaag eigenlijk niet mocht werken, heb ik met behulp van de liefste Franse kindjes en ze zoon van de campingbaas toch nog minidisco en miniclub kunnen doen de afgelopen week. Voor de rest me stierlijk verveeld, het internet lag de hele week plat en al mijn boeken heb ik inmiddels al twee keer uitgelezen. Sinds vandaag alle tape van mijn voet af gesloopt (het was tout mouillé en héél VIES!) en zelf de minidisco gedanst. Heb er ontzettend van genoten en ik kan me niet voorstellen dat ik dit over tien dagen niet meer kan doen. Ja, over tien dagen ga ik weer naar huis en de weken zijn voorbij gevlogen. Hoewel het pétanque en ping-pongen me ook wel een beetje de neus uit begint te komen vind ik het toch jammer, want óók dat ga ik missen (ook al denk ik nu van niet). Dat ik nu eigenlijk tegen doktersadvies inga, en inderdaad nog wel pijn heb, maakt me niet zoveel uit. Wat extra van de 579 (vooral overbodige, kuch) medicijnen die de dokter me heeft voorgeschreven nemen en nog even kei hard genieten van mijn laatste daagjes!! À bientôt <3

Woensdag 12 Augustus

22:30
Wauwie! Met een heerlijk rosétje op het terras kijken naar de prachtige sterrenregen!

23:15
OO zelfs vanuit mijn caravan is het te zien! Heb ik even geluk dat ik op het hoogste puntje van de camping sta en zo vanuit mijn bed op het dal neerkijk. Vanavond maar met de rolgordijntjes open slapen, dat ik daardoor morgen vroeg wakker word maar even voor lief nemen. Compleet genieten hier! Bonne nuit!

Donderdag 13 Augustus

23:15
Ik verlang zóó erg naar mijn eigen bed op het moment. En mijn eigen douche. En verwarming. En wasmachine. Maar voor ik wegging, heb ik heel bewust geen warme, lange pyjama ingepakt want 'ik ga toch twee maanden naar de zon?!'. FOUT! Na al die jaren was ik alweer vergeten hoe het weer in Frankrijk zomers is, aanzienlijk warmer maar qua bewolking en regen niet veel anders dan in Nederland. Maar de grootste inschattingsfout was de warmte in mijn caravan. Die is er vrijwel niet, ik heb het steenkoud (zelfs na een warme (lauwe) douche) en het regent dat het giet dus ik heb weer vreselijke zorgen over mijn plafond. Daarnaast zit er blijkbaar ineens een mega gat in mijn voortent die ervoor heeft gezorgd dat mijn schone handdoeken )(*&^^@#$%^helemaal nat zijn geregend (en dus weer smerig zijn en een uur in de wind stinken). En ik heb geen geld meer voor de wasmachine. Het liefst ga ik nu bovenop een berg staan schreeuwen hoe erg ik kamperen haat. Dat het lekker door het dal galmt en dat iedereen het hoort. Ik doe het niet want volgens mij ben ik dan ook een goed mikpunt voor de enorme bliksemflitsen (jááá ook dat nog) en dat moeten we al helemaal niet hebben. Nog 9 nachtjes Q.... Wat dit betreft mag de laatste week wel voorbij vliegen! Wat de rest betreft niet natuurlijk ;-).

PS. Wel grappig als je de berichtjes van Woensdag en Donderdag met elkaar vergelijkt: 'COMPLEET GENIETEN HIER!' 'Hoe erg ik kamperen haat.' Ach, gelukkig heb ik het excuus dat ik een vrouw ben natuurlijk. En die veranderen met een vingerknip van gedachten.

PSS. Het onweert inmiddels (23:45) zo hard dat mijn caravan trilt en schommelt van het gedonder. Ik ben niet bang voor onweer maar knijp hem aardig nu. Zolang ik morgen vroeg maar wakker word, dan is alles weer goed!!

Vrijdag 14 Augustus

22:00
In de eerste instantie had ik een leuk verhaaltje om te schrijven over vandaag, maar die ben ik inmiddels weer vergeten omdat ik mijn humeur door mijn nieuwsgierigheid weer eens ongelooflijk verpest heb. Ik kijk regelmatig op TripAdvisor en Zoover om te kijken hoe de camping (inclusief mij) beoordeeld wordt en hoewel er weinig recensies van dit seizoen staan, en als ze er zijn alleen maar van Nederlanders, heb ik vandaag flink de wind van voren gekregen van een blijkbaar ontevreden Fransman. 'Animatie niet sterkste punt van camping' 'Slecht programma' 'Animatrice heeft zelf weinig zin en komt niet ten goede van camping' is een greep uit wat er op de pagina vermeld staat. Dit maakt mij gewoon zó boos en verdrietig, ik werk me letterlijk uit de naad voor de kinderen, en zelf als ik van alle kanten achtervolgt word ben ik nog lief voor ze. Misschien wel iets té, maar desondanks heb ik dit niet verdiend. De grote ironie is dan ook dat ik de afgelopen amper tot geen Franse kinderen in de miniclub of bij andere activiteiten heb gezien dus ik ben erg benieuwd van wie deze recensie is en waar ik dit dan aan te danken heb. Stiekem hoop ik dat het met mijn blessure te maken heeft, want inderdaad heb ik toen een héél beperkt animatieprogramma gehanteerd- maar daar kan ik niks aan doen want ik mocht eigenlijk niet eens werken, wat ik toch gedaan heb. Gelukkig is de baas tevreden en Team4Animation ook. Twee weken geleden tenminste.. Morgen een vrije dag, en dan ga ik een TOP programma voorbereiden voor de allerlaatste week. Ik zal die Fransen eens. Extra toernooitje pétanque misschien? ;-)

Zaterdag 15 Augustus

18:15
Ik ga even vloeken. What the fuck is er gebeurd met de camping? Heb straks voor de grap even een rondje gelopen en er staan precies 13 mensen te kamperen. 13!!!!!!!!!!!!!!!!!! En het zijn lang niet allemaal gezinnen met kinderen. Daarvan gaan er ook nog wat morgen weer weg, zucht. Hoe kan ik in godsnaam een goed programma verzinnen als ik nu al weet dat de opkomst waarschijnlijk 9 van de 10 keer niet genoeg is om hem door te laten gaan? Gisteren heb ik ook al de eerste tien minuten de minidisco in mijn eentje gedanst omdat er simpelweg niemand was, of ze keken alleen de kat uit de boom. En ja, dan voel je je echt een idioot. THANK GOD is dit de laatste dag dat het slecht of koud weer is, en vanaf morgen wordt het de hele week weer boven tussen de 26 en 30 graden. Geen regen, en tot nu toe geen bewolking voorspelt. Laten we dat zo houden! Ik brainstorm nog even verder over wat ik hiermee aanmoet.. Fingers crossed dat er toch nog wat mensen (het liefst Nederlanders of Belgen want die zijn wél aardig voor me en willen wél meedoen aan mijn activiteiten, hihi) aankomen de komende dagen.

Bisous van Qtje!

  • 15 Augustus 2015 - 20:44

    Opa En Oma Lansink:

    We genieten van jou spannende verhalen en
    hopelijk gaat het snel beter met je voet.
    Succes met de laatste loodjes.
    Een dikke knuffel en liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirinne

Ik ben Quirinne, 18 jaar oud en ga deze zomer werken als animatrice op een camping in Zuid-Frankrijk. Ik houd een blog bij om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn avonturen!

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 5041

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Werken in Frankrijk!

Landen bezocht: